torsdag 27 november 2008

Surrealistisk dag!


Ja, det var en riktigt speciell dag idag minsann... jag hade en annan dag som nog var lite mer surrealistisk men kanske i lika hög grad positiv våren 1997, men det får jag berätta om en annan gång.


Jo, i morse kvart i nio sprang undertecknad som en galning på Lidl i Huskvarna och plockade varor under två minuter. Nejdå, jag har inte idkat stöld och snatteri. Det är min extremt slogan-begåvade hustru (själv är jag totalt oduglig på detta område) som vunnit första pris i den tyska butikskedjans 5-årstävling. Så där rusade jag runt och fick ihop våldsamt många och dyrbara varor. (Som synes på bilden är jag redan här lite surrealistisk i synen.)

Åkte sedan till jobbet och höll en något försenad morgonsamling om den fjärde av kardinaldygderna - måttfullhet! För visst känner man hur girigheten vill slå till med full kraft även när man fått en massa grejer alldeles gratis. "Tänk om jag hade hunnit ta en dyr glasstårta också." "Jag är minsann fullt förtjänt av det här, mer än alla andra." Väldigt lätt att gå under i självfixering, men viktigt att påminna sig att det här, precis som allt annat vi får beror på Guds nåd.
Nåväl, fick efter lektionerna veta av mina elever att jag var i stor artikel i Jönköpingsposten. Så jag letade då snabbt fram den hittills första recensionen jag sett av boken. En alldeles fantastiskt positiv recension, speciellt med tanke på att recensenten inte utger sig som en bekännande kristen. Av någon obegriplig anledning finns fortfarande JP inte på nätet, texten inlagd på Vem tänder stjärnorna-hemsidan kommer här inom kort.
Sedan hem några timmar, innehållande livliga samtal om fortsatt planering kring boken, för att sedan bli inkallad att sitta med sista timmarna på budgetdebatt i kommunfullmäktige. Jag kan väl avslöja att pulsen gick ner något där jämfört med början av dagen...
Ska nu sätta mig och titta på Sturmarks intervju med Eva Dahlgren och sedan kommentera. Återkommer om detta. Har för övrigt haft en ordväxling med Sturmark på programmets blogg, fortfarande utan att få svar på min fråga om hur han ställer sig till Dahlgrens beslut att bli ateist på grund av att hon inte vill tro på Gud. Märkligt. Hjälp gärna till att hålla uppe trycket i denna i min mening väldigt bärande fråga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar