torsdag 21 juni 2012

Skrivlogg, slutpunkt

Då har jag satt punkt för sista kapitlet i den planerade boken med samtidskritisk udd. Om dispositionen håller blir resultatet en bok av essäkaraktär, som spänner över en rad ämnen. Jag har använt mig av metoden att spränga in korta ögonblicksbilder på högst en sida som tankeväckande andningspauser mellan kapitel av större tyngd. Jag ville också gärna avsluta hela boken med en sådan bild, men hittade ingen förrän jag blivit klar med sista huvudkapitlet. Men så föll idén och upplägget plötsligt på plats, och jag tror att den kan ge precis den känsla jag eftersökte.

Nu har jag satt slutpunkt och går nu in i några veckors genomgång och bearbetning av texten efter hustruns synpunkter. Därefter tar jag gärna emot ytterligare kloka tankar kring innehållet. Boken spänner som sagt var över vitt skilda områden från dåtid och nutid för att belysa vår samtid i samhälle och kyrka, var vi hamnat snett, och hur vi kan, måste finna en väg framåt.

Den bloggläsare som har lite sommartid över och tror sig kunna bidra med insikt i musik/medie/databranschen, företagsvärlden eller helt enkelt lite teologisk klokskap får gärna höra av sig på mejl, per(snabel-a)ordklass.se Jag kan inte lova på förhand att jag kommer att skicka manus för synpunkter till var och en som hör av sig, men hör gärna av dig om tid och intresse finns. Konstruktiva synpunkter belönas med ett signerat ex av det som förhoppningsvis kommer ut som bok under 2013.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar