torsdag 4 mars 2010

Vad betyder teve?

Jag var inne och kollade besöksstatistiken på boksajten imorse för att se om det hade någon betydelse att jag nämnde bokens namn i en bisats i teverutan. Och jodå, iförrgår och igår var det runt 80 besökare på sidan, istället för runt 25 som det ligger på normalt.

Så visst, att synas en stund i teve, om än så flyktigt betyder lite grann. Men, som jag svarade tidigare i morse i en enkät om kristna bloggar: Det är viktigt att ständigt ställa sig frågan varför man bloggar, eller varför vi gör det eller det. Är det för att söka uppmärksamhet, eller för att dela med sig av budskapet om Jesus? Dragningen till det förra ligger hela tiden och lurar på oss alla. Men det är det andra som jag hoppas är vårt djupaste syfte.

Då får vi vänta in fredagens final och se hur det går där. Kanske får jag snudda lite vid de stora frågorna igen, man vet aldrig! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar