onsdag 3 november 2010

Mycket nu igen

Då var det återigen några dagar när det fyller på fastän jag har lov från den vanliga undervisningen. Tänkte träffa läkaren Albert Sundberg imorgon och förbereda oss för nästkommande veckas panelsamtal, där vi representerar Svenska Evangeliska Alliansen, som för debatten med Humanisterna och den nedresande Christer Sturmark. Ska bli spännande, det är ju det första arrangemang som vi båda motsatta föreningar gör här lokalt.

Jag tittar också över föreläsningar inför helgens ungdomskonferens i Falun, där jag ska hålla två pass om Guds existens och uppståndelsen. Inga nya teman förstås, men det är förstås alltid klokt att rekapitulera innehållet och ändra sådant som kan förbättras.

Jag gläder mig också över att ha fått väldigt många positiva reaktioner på intervjuartikeln jag gjorde med Sven Lidman jr i Dagen i förra veckan. Det senaste var att en norsk tidning ville översätta och publicera artikeln där också. Det har jag faktiskt aldrig tidigare varit med om, har ingen aning om hur den typen av överenskommelser görs. Men det är förstås glädjande om budskapet om försoning kan nå så långt som möjligt. Det är dessvärre inget vi har alltför mycket av inom kristenheten. Men den vägen är fortfarande farbar - för oss alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar