måndag 5 juli 2010

Jag är en läsare

Nu är det högsommar och semester och jag tar ledigt genom att studera fyra böcker samtidigt. Två recensionsböcker om två personer som nog är så motsatta som två människor kan bli. Adolf Hitler och pingstväckelsens inledande förgrundsfigur William Seymor. Recensioner på dessa kommer i Dagen respektive Världen Idag senare i sommar.

Samtidigt har jag gett mig på två böcker av de högljudda nya ateisterna, Hitchens och Harris för en annat väldigt stimulerande uppgift som jag inte vågar släppa riktigt än. Böcker är intressant!(Därmed inte sagt att alla böcker bygger upp, något som blivit ganska tydligt i boken om Hitlers bibliotek...)

2 kommentarer:

  1. Vilka böcker är det du läser av Hitchens och Harris?

    SvaraRadera
  2. Hej där Andreas! Hitchens "Du store Gud?" och Harris "Brev till en kristen nation" Har bara ögnat Hitchens och den verkar ganska genomarbetad. Är dock bekymrad över Harris som gör en väldigt ytlig analys. Bättre än så måste man nog göra ifrån sig om man vill visa varför religionen är ond och måste stoppas.

    SvaraRadera