tisdag 30 augusti 2011

I förberedelesetid

Ursäkta att det blivit lite långt mellan blogginläggen här; det har varit så väldigt mycket med alla saker som kör igång här i höstinledningen. Vi har en väldig positiv trend hos oss på Kungsgymnasiet, största elevkullen någonsin, och vi håller på att göra ett antal förändringar för att ytterligare stärka regionens enda kristna gymnasium.

Därutöver håller jag på att jobba med de sista artiklarna i Claphaminstitutets serie om dödssynderna i Världen Idag. En annan artikelserie ligger i planeringsstadiet, och så vill jag flagga lite för ett annat hyperspännande projekt som är i slutfas och är tänkt att offentliggöras om några veckor.

Plus förberedelse inför Tännsjö också då. Jag noterar att hans argumentation i det här ämnet tycks svagare än på andra områden där han är lika klockren som hans etik är obehaglig. Det verkar bli en intressant kväll. Att döma av ansiktsuttrycken på fotona på den här infolänken ser jag rätt inspirerande ut jämfört med de övriga medverkande...

Så i allt detta försöker jag prioritera min tidsanvändning för att försöka satsa på rätt grejer. I afton var det skogen med barnen, imorgon ska vi åka tillsammas på träningstävling i friidrott. Det känns som viktiga projekt det. Fast på ett annat sätt.

1 kommentar:

  1. Human-killarna är i farten och din person är föremål för diskussion; http://www.blogger.com/comment.g?blogID=437243186568204915&postID=2256892832938184866&page=1&token=1314792885082

    Bemöt dem gärna!

    SvaraRadera