torsdag 17 mars 2011

2012 - då ni!

Jag sitter och tittar igenom årsberättelsen för den apologetiska föreningen Apologia, som håller sin vårkonferens nu till helgen med religionsfilosofen Ulf Jonsson som huvudtalare. Jag ska bort nästa helg och känner att jag behöver prioritera familjen den här helgen. Men övriga gör väl i att ta sig till Johannebergs församling i Göteborg och delta i konferensen.

De unga som leder föreningen gör ett strålande arbete, och jag ser nu att nästa år blir en riktig riktig höjdare. Enligt årsberättelsen så blir talaren under konferensen våren 2012 ingen mindre än det nya millenniets troligen allra främste kristne filosof - William Lane Craig! Jag har inte hunnit diskutera med de ansvariga angående närmare planer, men förmodar att en debatt ligger högt upp på önskelistan. Vilken modig ateist kan våga sig på den uppgiften? :-)

1 kommentar:

  1. Ser fram emot helgens konferens. Jag tänkte vara med under lördagen. Att W.L. Craig är på väg till Sverige nästa år är verkligen en rolig nyhet för mig. Mer än någon annan har han fått betyda oerhört mycket för mig. Det ser jag fram emot.

    SvaraRadera