lördag 12 mars 2011

Snurren direkt

Ja, nu var det snurrigare än jag sett på ett tag. Först Skolinspektionen som stoppat utbyggnaden av en kristen friskola för att huvudmannen, en kristen församling har som mål att upprätta Guds rike. Jaha, hur tänkte de där då... För problemet tycks inte vara att en församling är huvudman. Är då Skolinspektionens krav för en huvudman att man där - till skillnad från varje annan församling i världen - ber "Tillkomme icke ditt rike"?

Man tror ständigt att den här kristendomsskräcken i samhället har nått sin bottennotering. Men man kommer ständigt på skam där. Är det inte dags för en reformation här?

Lika snurrigt ser jag lite i efterhand att det blivit på Newsmill, där Patrik Lindenfors och Christer Sturmark angriper mig personligen på ett faktamässigt fullständigt vrickat sätt. Jag har t.ex. fått veta att jag är medlem i Livets Ord. Sedär, man lär sig nya saker varje dag minsann... Får försöka plita ihop en replik när jag hinner. Men snurrigt värre var det.

Och svenska folket röstade precis som The Ark förutsagt. Trist värre. Jag tror ändå att när måndagsmorgonen kommer är det Nicke Borg med det dinglande Jesuskorset från örat som känner sig mest tillfreds.

1 kommentar:

  1. De har bett om ursäkt... Du får en artikel på hum-bloggen som kompensation. :-)

    SvaraRadera