måndag 20 juni 2011

Jag är högervriden!

Nu har jag äntligen blivit upplyst om vad det är som är vajsing med undertecknad. Nåja, skallen har de ännu inte undersökt. Men efter för mycket trassel med en hälsena gick jag till sjukgymnasten idag. Och fick efter 38 års okunskap veta att min högra fot är ännu snedare än den vänstra.

Att jag har haft lite Chaplingång har jag förstås vetat länge. Men inte att jag dessutom var högervriden. Funderar på om jag kan få det klassat som arbetsskada. Jag hade ju faktiskt en deltidsanställning hos Kristdemokraterna valåret 2006. Fast när jag tänker efter så klassificerade nog sjukgymnasten defekten som medfödd. Återstår då att se om något av vänsterpartierna skulle kunna skramla fram något bidrag till en stackare som ofrivilligt blivit född högervriden. Åtminstone borde de kunna hosta upp några spänn till skoinlägget jag måste införskaffa. Ska ringa Juhohly och fråga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar