tisdag 15 juni 2010

Bättre dag!!

Det fanns väl knappast någon möjlighet att idag skulle bli lika uschlig som igår... Men jag hade kanske ändå inte hopp om att den skulle kännas såpass positiv.

Med de hastigt uppkomna skoladministrativa svårigheterna har jag försökt rycka i alla trådar, men lagen verkar sätta stopp, oavsett hur gärna Skolinspektionen skulle vilja hjälpa oss, så vi får inrikta oss på en lite justerad långtidsplanering. Känns inte alls roligt, men jag vill ändå försöka både hoppas och tro att det kan bli det bästa på lång sikt.

Men i övrigt har jag haft en väldigt trevlig lunch tillsammans med Humanisternas lokalordförande här i Jönköping, där vi drog upp lite riktlinjer för arrangemang som vi i Svenska Evangeliska Alliansken skulle kunna ha tillsammans med dem under det kommande läsåret. Mer information kommer här på bloggen när saker har blivit närmare spikade.

Men vi hade så intressanta samtal att vi sedan obekymrat tågade ut och sade hejdå och på återhörande. Och sen när jag satt mig i min sedan igår något skamfilade bil kom jag på: Vi glömde betala.

Så jag körde runt och gick in och gjorde rätt för mig. Om damen i kassan blev positivt överraskad? Njae, jag har sett dem som blivit gladare när man har försökt göra det rätta när man hade chansen att göra fel...

Sedan på eftermiddagen fick jag ett roligt telefonsamtal med förfrågan om jag ville medverka i ett väldigt spännande bokprojekt med en inriktning som verkligen behövs i det offentliga samtalet i Sverige idag. Även här släpper jag mer info när projektet kommit några steg längre.

Så känslan efter dagen är onekligen lite mer gladlynt, speciellt när jag ser fram emot en nu annalkande minisemester med familjen i vår kära studentstad Linköping!

2 kommentarer:

  1. Jag blev lite nyfiken, om man till exempel lyssnar på någon debatt där Sturmark är med eller om man lyssnar på något uttalande av honom eller annan humanist så kan de vara ganska "hetska", om än inte riktigt på samma nivå som Dawkins eller Hitchens.

    Men hur är det att prata så där mer person till person? Så klart varierar det från person till person men jag tänkte att nu då du haft ett så intressant samtal med en humanist. :)

    SvaraRadera
  2. Som de allra flesta blir även sekulärhumanister lite mer avslappnande och mindre konfrontativa när man väl tar sig upp ur skyttegravarna och vågar börja prata lite grann med varandra. Det finns en - ofta sökande - medmänniska bakom alla skal. Det är den vi behöver försöka hitta och nå.

    SvaraRadera