fredag 11 februari 2011

Läsvärt om sex och annat

På en sen fredagskväll kan man hitta både ett och annat läsvärt. Jag noterar att frågetecknen kring RFSU:s och Utbildningsradions huvudsakligen helt oreflekterade basunerande av sexualiteten och hedonismen som människans Frigörare med stort F växer i omfattning. Nu senast från Johan Hakelius i Affärsvärlden. Kommenteras vidare av SEA:s Jacob Rudolfsson på Samvetsbloggen.

Det är bra att fler röster börjar höras för att räta upp det offentliga samtalet i Sverige. För det har helt tappat fotfästet på sexualitetens område. Alla rodnar av rädsla för att rodna. Förfäras av oron för att förfäras. Tvingar sig in i känslan att allt sexuellt njutningssökande är av godo. De gjorde kanske väl i att studera lite Oscar Wilde.

Studera gärna även det nyöppnade virtuella Teologicafét. Verkar kunna bjuda på smakliga godbitar för den öppne sökaren.

1 kommentar:

  1. Oj man blev länkad här, då gäller det att man börjar få igång sin produktion lite då. :-)
    Just nu håller jag på och skriver lite om helvetet, tungt ämne men inom kort tänkte vi också försöka få upp en artikel som på ett ganska övergripande vis tar ett grepp kring några av de vanligaste argumenten för Guds existens.

    För övrigt så är jag böjd att hålla med dig i din kommentar här, såg ett klipp från den film som skall ut till 5e-klassarna och jag skäms inte över att säga att jag rodnande.

    SvaraRadera