torsdag 15 december 2011

Liten turné till kristna gymnasier igen

Tiden såhär före jul är i år fylld med flera trådar som vi tillsammans ska försöka knyta ihop för att kunna bli något riktigt bra efter årsskiftet. Jag tror dock att jag dröjer lite med eventuellt kioskvältande nyheter tills stressen kring julklappar och humrar har lagt sig efter den 24 respektive 31 december.

Jag ska dock bege mig västerut imorgon för att besöka Sveriges största respektive minsta kristna gymnasier: LM Engströms i Göteborg och Flora Dekor utanför Alingsås. Hoppas på goda möten och bra lärdomar att ta med hem igen. Angreppen på kristna friskolor verkar väl inte uppvisa några väldigt tydliga tecken på att bedarra, så jag tror vi har mycket att vinna på relationsbyggande och samarbete. Ska bli roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar