fredag 21 maj 2010

Ecce Homo i Dagen idag, Jesusmanifestationen imorgon!

Idag har Dagen en intervjuartikel från Ecce Homo-releasen. Ger en saklig bild av skriften och föreläsningen tycker jag. Länk till Jönköpingspostens artikel får vi däremot vänta på, det är en av väldigt få tidningar som fortfarande vägrar finnas på nätet. (Därför vet inte heller jag om artikeln varit inne där än, vi har SmålandsTidningen hemma hos oss). Här finns däremot artikel hos JNytt.

Imorgon: Himlatåget till Jesusmanifestationen med familjen, på mellanpojkens födelsedag dessutom! Ska bli väldigt roligt att följa med tåget, båda föregående åren har jag varit i tjänst under helgen och skrivit för Dagen. Nu när jag börjar agera lite mer i samhällsdebatten känner jag det lite olämpligt att skriva nyhetsartiklar, annat än i undantagsfall. Håller mig nog i huvudsak till kulturfronten framöver. Men i år blir första gången jag tar tåget till manifestationen och kan delta helt civilt. Ser mycket fram emot morgondagen!

Edit: Oj, det var ett häftigt format på papperstidningen som kom i lådan nu! Kolla in den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar