fredag 24 september 2010

På höstturné

Nu när valet med allt det inneburit verkar vara över börjar det bli tid att blicka framåt mot höstens kommande strapatser och glädjeämnen. Den närmaste tiden är uppbokad med några engagemang där jag har glädjen att medverka. Den som skulle vilja höra bloggaren i levande livet får gärna titta på listan nedan om något ligger inom närliggande intresse- eller geografiskt område.

Imorgon lördag deltar jag i panelsamtal samt workshop på konferensen AtHeart hos Livets Ord i Huskvarna,

Fredagen den 8 oktober gästar jag Bibel- och gemenskapsveckan på EFS-gården i Åsljunga för två seminarier.

Helgen därefter, den 16-17/10 besöker jag Korskyrkan i Vimmerby, föreläser på lördagen, predikar på söndagen.

Till allhelgonahelgen blir det en lite längre resa till Falun, där jag håller två föreläsningar på en ungdomskonferens i Elsborgskyrkan.

Jag kan också nämna att vi inom Svenska Evangeliska Alliansen i Jönköping har ett spännande arrangemang på gång tillsammans med Humanisterna i november, mer info om detta kommer när fler detaljer är spikade.

Det är alltid väldigt intressant att besöka nya platser och möta nya människor, men kanske ännu roligare att återkomma till platser där man varit förut. På två av de inbokade platserna har jag blivit inbjuden att återkomma efter att ha varit där förut, och det känns förstås extra hedrande.

Utöver detta ser jag förstås också fram emot den vanliga undervisningen och att få dela tid med familjen, varför jag också har valt bort ett antal spännande saker. Men om Herren dröjer och vi får leva så blir det nog tid till så mycket annat när barnen blivit större.

2 kommentarer:

  1. Per !
    ...trevlig läsning, Ditt resande och tjänande bara tilltar och tilltar, växer och växer - riktigt nice !

    R.Ö.

    SvaraRadera
  2. Välkommen till Åsljunga. En oas i Skåne. Glöm ine att gå en runda runt sjön. Meditativt och sagolikt vackert...

    SvaraRadera