måndag 3 oktober 2011

Vad tycks?

Det är några läsare som har klagat på att det varit svårt att läsa texten mot mörk bakgrund, jag har testat att göra om bloggens design lite grann. Är väl kanske inte hundraprocentigt nöjd, skulle egentligen behöva göra om några av inslagen så att de harmonierar bättre mot den här layouten, men tror knappast att jag kommer att ta mig den tiden. Vad tycks?

En annat, större situation där det hade varit intressant att få lite synpunkter handlar om det nordkoreanska... f´låt kaliforniska exemplet på paret som dömts till böter för att ha samlats till oregistrerade bibelstudier. Man tror förstås inte att sådant här är sant i en modern demokrati. Men det verkar det faktiskt vara.

Det vore dock intressant att höra om motståndarlägret på allvar väljer att agera som inHumanisterna och i sekularismens namn acceptera en sådan behandling, eller om de i likhet med oss andra vill ställa sig bakom grundläggande mänskliga fri- och rättigheter.

1 kommentar:

  1. Klart mer lättläst så här än tidigare. Jag använder visserligen en rss-läsare i vilket fall men de gånger jag lämnar någon kommentar så ser jag hur din blogg ser ut.

    Du skulle ju kanske bara ha sträckt ut headern över hela sidan så att det inte blir ett vitt hål ovanför din sidebar. I vilket fall cleant och lättläst.

    SvaraRadera