måndag 30 juli 2012

Fas 2

Då har jag gått in i fas två i bokprojektet - vila. Med manus inlämnat hos förlag är det bara att ta en välbehövlig paus och göra annat en stund i väntan på respons därifrån. Jag ska med glädje gripa mig an sommarens två första bokinköp: Beevors tegelsten Andra Världskriget. Strid. Och parallelt också den nygamla Sök Guds ansikte av Anders-Petter Sjödin. Frid.

Också blir det förstås en massa OS. Ett kapitel i min bok kommer för övrigt att ta avstamp i TV-sportens OS-krönika från Peking. Vilken växel jag drar på den får hugade spekulanter allt bärga sig en stund till för att få veta!

Har också passat på att ta lite skolkonferensande här under sommarlovet. Som det ser ut kommer vi att växla upp arbetet med friskoleorganisationen KLEO en bit ytterligare under höstterminen. Ser fram emot hösten som börjar närma sig så sakteliga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar